Tillbaka till alla lärare

Adrian Högström

Musiklärare

Adrian Högström är född och uppväxt med musik i Österskär. Hans föräldrar hade musikundervisning både på skolor och hemmaplan. Vid tre års ålder uppträdde Adrian på sin första elevavslutning i Säbykyrkan med att spela Spanien på en saxofon gjord av plast. Några år senare började han spela trummor och trumpet. År 2006 införskaffade han sitt första DJ-bord och började även bygga hemmastudio, producera och skriva egen musik. Under åren har Adrian lärt sig spela fler instrument, bland annat det melodiska slagverket ”Handpan”. Han har uppträtt flitigt både som DJ och live-instrumentalist på bland annat TEDx Stockholm och på stora scenen i Kungsträdgården vid flera tillfällen.