Musikproduktion

Den här kursen kommer att handledas av lärare med en gedigen producent/tekniker erfarenhet med massor av produktioner för etablerade artister i bagaget.

Eleven kommer att få lära sig att sätta ihop alla ljud från instrument och sång till en MIX. Hur rattar man fram den råaste baskaggen och hur duckar man undan pålägg från sändarna som de riktiga proffsen gör?

Eftersom undervisningen baseras på elevens förkunskaper så går läraren självklart igenom grunderna från att tex. koppla in gitarrsladden till målet och att mastra MIXEN så den fungerar för en radiospelning, Spotify eller för att pressas på Vinyl.

Utöver den grundläggande undervisningen kommer eleven att få möjlighet att mixa en låt under handledning av läraren. Popskolan arbetar med datorer från Apple och programvaror som tex. Logic Pro, Ableton Live, Luna & Pro Tools.

Kombinationer

Kursen kan kombineras med en kurs inom kategori B och en kurs inom kategori C.

Subventionerad undervisning gäller för:
Om du är berättigad till subventionerad undervisning skall anmälan ske via Österåker Kommuns kundvalssystem för musik av vårdnadshavare eller myndig elev.